Sunday 5 February 2017

29. Osobliwy dom pani Peregrine - Ransom Riggs

Niestety muszę się przyznać, że przy tej pozycji złamałam swoją odwieczną regułę, najpierw książka następnie film. Jednak na film zostałam zaproszona, aż nieładnie było odmówić, a książki nie było jeszcze nawet zakupionej to TRZEBA zaznaczyć.

Jacob Portman jest przeciętnym i nudnym nastolatkiem, którego życie urozmaicane jest ciekawymi i interesującymi opowieściami dziadka o sierocińcu znajdującym się na jednej z  brytyjskich wysp. Chłopak dorastając przestaje wierzyć w słowa dziadka i dopiero zaskakująca śmierć starca powoduje w chłopcu chęć odkrycia opisywanych miejsc. 

Osobliwy dom pani Peregrine to thriller dla młodzieży o prostym scenariuszu, nie oznacza to jednak przyśnięcia lub ziewania, wręcz przeciwnie buduje to tylko napięcie, czy autor utrzyma się "planu" czy zrobi "coś swojego"? Ogromną zaletą powieści jest umiejętność Ransoma Riggsa do wzbudzania w czytelniku wielu odczuć i wrażeń, które potrafią utrzymać się przez długi czas podczas czytanie. 

Wszystko potęgują fotografie umieszczone w książce, a dodatkowo są one autentyczne i pochodzą od przyjaciół autora! Czytając można by nawet uznać je za wprost autentyczne do przedstawianych osób. 

jedna z wielu fotografii w książce
Sam wątek romantyczny tak delikatny, że można by go przeoczyć niejednokrotnie dotyka kontekst nie tylko odwzajemnionego uczucia, pragnienia, ale nawet moralności.

Powieść Ransoma Riggsa wciągnęła mnie bez reszty (ostatnio takich książek pokazuje się coraz sporo)! I choć w czasie jej czytania byłam zaabsorbowana szkołą, czyli stosami książek i listą obowiązków, to szybko przemknęłam przez powieść. 

Za możliwość przeczytanie tej naprawdę urzekającej książki chce podziękować mojej przyjaciółce, Zuzi! Nie dość, że przysłała Osobliwy dom[...] w prezencie to jeszcze ciągle wspiera w niezaniedbywaniu bloga  <3.

Tytuł: Osobliwy dom pani Peregrine
Autor: Ransom Riggs
Ilość stron:
Wydawnictwo:
Rok wydania: 2016
Ocena: 8/10

21 comments :

  1. Nie była najgorsza ale mnie aż tak nie wciągnęła. :(
    http://itsabookgeek.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Sądzę, że spodobała mi się i to bardzo, jednak słysząc wszystkie te pochlebne opinie na jej temat i widząc jej szatę graficzną, spodziewałam się naprawdę mrocznej, przepełnionej tajemniczymi i dziwnymi sytuacjami książki, ale zawiodłam się na nią. Postawiłam jej zbyt wysoką poprzeczkę :(

    Pozdrawiam :3
    Zapisane w słowach

    ReplyDelete
  3. Pomysł był świetny, ale aż tak bardzo jej nie będę wychwalać jak wszyscy. Ilustracje to jest jej najlepszy element

    Pozdrawiam
    toreador-nottoread.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Kochana!
    Niezmiernie się cieszę, że powracasz na blogi xd Mam nadzieje, że nie do momentu aż skończą się ferie.
    Nawet nie wiesz jak mi się ciepło zrobiło, gdy ujrzałam tutaj tą książkę, którą sama pakowałam kilka miesięcy temu.
    Pozdrawiam
    Zuzia

    ReplyDelete
  5. Filmu nie byłam w stanie dokończyć. ;/
    Książkę posłuchałam kawałek, ale nie podobała mi się.

    Jools and her books

    ReplyDelete
  6. Miałam okazję przeczytać książkę w zeszłym roku, dzięki mojej koleżance :) Sytuacja podobna jak u Ciebie. Muszę przyznać, że również mi się spodobała. Zaintrygowała i wciągnęła do reszty :) A filmu jeszcze nie oglądałam, ale chyba muszę to nadrobić

    ReplyDelete
  7. Ciekawi mnie film i książka. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z tą historią, ale mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni :)
    Tak w ogóle to dziwię się, że dopiero teraz jestem na Twoim blogu :D Zostaję!
    Pozdrawiam :) Dolina Książek

    ReplyDelete
  8. Całkowicie tym razem nie dla mnie :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/02/military-style.html

    ReplyDelete
  9. Nie wiem czemu, ale ta książka chyba nie jest dla mnie. Przeczytałam do połowy i zupełnie mi nie szło. Przerwałam i nie mam w planach powracać.
    Pozdrawiam Wiktoria

    ReplyDelete
  10. Czaję się na tą książkę :) I mam nadzieję, że szybciej ją przeczytam, niż obejrzę ekranizację:D

    Pozdrawiam
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Chyba trochę nie moje klimaty, jakoś nie ciągnie mnie ani do książki, ani do filmu. Ale przyznam, że książka cudnie prezentuje się w środku - te fotografie są niesamowite! ;)

    ReplyDelete
  12. Książki nie czytałam, ale film wyłączyłam po pół godzinie więc raczej sobie odpuszczę.

    ReplyDelete
  13. Czytałam już wiele pozytywnych opinii na temat tej książki i bardzo mnie zaintrygowała. W księgarni oglądałam niektóre z fotografii znajdujące się wewnątrz i są naprawdę cudowne.
    Pozdrawiam xx
    http://absolutnamaniaczka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Dlaczego ja nie wiedziałam, że "Dom..." to thriller, a czytałam już 2093482502 opinii o nim? :D Z moim typowym szczęściem zabieram się za niego od naprawdę dłuższego czasu, ale zawsze coś mi przeszkodzi... Poza tym oficjalnie przyznaję, że trochę gubię się w kolejności tomów, ale cała seria nadal widnieje na szczycie listy Must Read :)
    Pozdrawiam (i zapraszam, oddaję wszystkie szczere komentarze ^^)
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    ReplyDelete
  15. Ja niestety aż tak bardzo nie wciągnęłam się w tę książkę, a nawet byłam odrobinę zawiedziona. Owszem, mogę powiedzieć, że spodobała mi się ta historia, a szczególnie świat wykreowany przez autora, ale nie było aż tak świetnie, jak się spodziewałam. Czegoś niestety mi w niej zabrakło ;)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  16. ,,Osobliwy dom pani Peregrine" czytałam jeszcze zanim pojawiły się jakiekolwiek informacje o ekranizacji. Skusiły mnie do niego głównie niesamowite zdjęcia. Niestety na samej książce trochę się zawiodłam. Oczekiwałam czegoś trochę innego, bardziej "mrocznego" i tajemniczego. Filmu również jeszcze nie oglądałam, choć mam to w zamiarze :)
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne posty :D

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. ,,Osobliwy dom pani Peregrine" czytałam jeszcze zanim pojawiły się jakiekolwiek informacje o ekranizacji. Skusiły mnie do niego głównie niesamowite zdjęcia. Niestety na samej książce trochę się zawiodłam. Oczekiwałam czegoś trochę innego, bardziej "mrocznego" i tajemniczego. Filmu również jeszcze nie oglądałam, choć mam to w zamiarze :)
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na kolejne posty :D

    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Czołem! :)
    Następna recenzja ,,Osobliwego...''. Wszędzie teraz o tym tytule słyszę, po książki aż po filmy. Mi ochota powoli mija na tę powieść, tak że podziękuję. :)
    Pozdrawiam!
    Martyna z bloga http://magia-ksiazek-recenzje.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Chyba nie dla mnie ta książka, ale lubię dawać szansę różnym nowościom :) Recenzja jak najbardziej dobra. Zostaję na dłużej! Pozdrawiam, Daria z book-night.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Uwielbiam tę książkę :D
    Jest genialna :D
    Ale wolę to stare wydanie, jest bardziej klimatyczne.
    Obserwuję!
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    ReplyDelete

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka