Wednesday 29 July 2015

07. Gekk Girl. Modelka z przypadku ~ Holly Smale



Tytuł: Geek Girl. Modelka z przypadku.
Autor: Holly Smale
Rok wydania:
Ilość stron:
Wydawnictwo: Jaguar

Geek Girl. Modelka z przypadku to na pewno w żadnym stopniu nie zobowiązująca pierwsza część o historii, Harriet Manners. Harriet jest geekiem i nawet ona zauważa to po tym, kiedy ktoś jej to napisał na torbie. Dziewczyna na początku jest załamana, że środowisko ludzi, których zna od lat jej nienawidzi.


Harriet może zrobić wszystko, żeby nie pójść do szkoły, Harriet robi wszystko, żeby nie pójść do szkoły i Harriet po mimo wielu starań idzie do szkoły. Harriet jest taką osobą w klasie, która zawsze zna odpowiedź na pytanie nauczyciela, " taka" Harriet często zna ciekawostkę zanim powie ją nauczyciel w klasie i " taka " Harriet jest najlepsza we wszystkim. Najlepsza we wszystkim w szkole i nauce.

Można, by powiedzieć, że marzenie o zostaniu modelki, piosenkarki czy aktorki jest w każdej dziewczynce, nastolatce czy nawet dorosłej kobiecie. I powiedziałabym tak przed przeczytaniem Geek Girl. Jednak w naszym świecie książek żyje taka Harriet Manners, która sukienki zamieniła na spodnie, lalki na rakiety kosmiczne, a lekcje tańca na lekcje w ogródku z tatą. Jednak kiedy nazwa " GEEK " pojawia się na jej torbie, dziewczyna chcę zostać w domu. Jednak najlepsza przyjaciółka, Nat ma całkiem inne plany dla Harriet. Nat to taka miłą dziewczyna z sąsiedztwa. Miła, uczynna no i oczywiście niezwykle ładna. Natalie od dziecka marzy o karierze modelki, kiedy pojawia się taka możliwość spróbowania swoich sił za wsparcie mentalnie i fizyczne wybiera nigoko innego jak Harriet. I wtedy to życie Harriet zmienia się o 180 stopni.


Autorka - Holly Smale


Książka jest pierwszą z serii Geek Girl. Tematem i stylem jest bardzo podobna do Girl Online, Zoe Sugg - recenzja tutaj! - jednak w przeciwieństwie do Penny, Harriet naprawdę zdobyła moje zainteresowanie. Wyjaśniając w przeciwieństwie do Penny, Harriet nie nudzi, a wszystko co mówi ma sens. Oprócz tych cech, które już wymieniłam książka jest także napisana bardzo humorystycznie i wiele razy zaśmiałam się sama do siebie czytając tą powieść o losach historii tej normalnej nastolatki. Harriet zdobyła moje serce, ponieważ autorka powieści, bardzo dobrze wytłumaczyła indywidualność i własne zdanie Harriet, a także dała powód, aby rozprzestrzeniać własną opinię i nie zatrzymywać się na porażkach tylko uczyć się na nich. Nie owijając w bawełnę książkę polecam dziewczyną, które nie mają jakiś poważniejszych planów czytelniczych na wakacje. Historię Harriet przeczytałam bardzo szybko, bo jedynie w jeden dzień. I jestem zadowolona, że poznałam tą historię i na pewno sięgnę po następne tomy.

Ocena: 7/10

Pozdrawiam, Maniaczka Książek. :)

21 comments :

  1. W takim razie to dlaczego tylko 5,5?
    Pomysł jest nawet nawet, ale okładka zupełnie mi się nie podoba.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Mam zamiar kiedyś przeczytać tą książkę, ale raczej w roku szkolnym, bo wtedy nie ma tyle czasu na ambitniejsze lektury ^^. Pozdrawiam gorąco ;).

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak rzeczywiście ksiązka humorystyczna i może poprawić nastrój po niektórych lekcjach :P

      Delete
  3. Ciekawie się zapowiada ;)
    Może przeczytam, ale na pewno podsunę książkę młodszej siostrze ;)

    Dodałam Cię do ulubionych u siebie!

    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Po Twojej recenzji ciekawie się zapowiada, ale chyba raczej nie sięgnę po tę pozycję.
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rzeczywiście ta książka nie znjaduje się na liście najbardziej pilnych do przeczytania :)

      Delete
  5. Po Twojej recenzji na pewno sięgnę po tą książkę! :)

    http://reading-my-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. A wiesz, że chyba się skuszę? Ba, na pewno, skoro wystawiłaś pochlebną opinię ;)
    http://czytelnicze-turbulencje.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chociaż książka ma etykietkę - mogę sobie trochę dni poleżeć, ale dni :D

      Delete
  7. Zainteresowałaś mnie tą recenzją, chyba przeczytam ^^
    Pozdrawiam :* + jeżeli chodzi o współpracę - jak coś to się odezwij :D
    cynamonkatiebooks.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Słyszałam o tej książce i chętnie bym ją przeczytała. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  9. Ooo mam w planach ta książkę ;)))
    dobraksiazka1.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Chyba nie jestem zbytnio zainteresowana tą książką. Nie wiem, może to przez tą nieciekawą okładkę :D
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak okładka psuje całą opinię o książce :/

      Delete
  11. Właśnie też po okładce ta książka skojarzyła mi się bardzo z "Girl Online":-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To dziwne, bo mi okładka Girl Online bardzo się podoba, a ta miekoniecznie. Każdy ma własną opinię :)

      Delete
    2. To dziwne, bo mi okładka Girl Online bardzo się podoba, a ta miekoniecznie. Każdy ma własną opinię :)

      Delete

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka